اخبار تازه :
 
خوش آمدید
نام کاربری:

کلمه عبور:




به خاطر داشتن

[ ]
[ ]
آمارگیر
بازدید از این صفحه امروز
کل بازدید ها: 0
تعداد نفرات بازدید کننده: 0

بازدید از این صفحه در کل
کل بازدید ها: 8595
تعداد نفرات بازدید کننده: 2718

کل سایت
کل بازدید ها: 161602
تعداد نفرات بازدید کننده: 39824
اخبار در سال 1398
شید سچپج
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
موضوعات
ورزش پیلاتس

قوانین ومقررات رشته ورزشی پیلاتس

پیلاتس از مجموعه تمرینات ورزشی تخصصی تشکیل یافته است .این تمرینات بدن و ذهن را به گونه ای درگیر می کند که قدرت واستقامت تمام اعضای بدن بالا رفته وعمیق ترین عضلات بدن رامورد هدف قرار می دهد .

تمرینات پیلاتس ، فکر ودرایت فرد برروی عضله وچگونگی اجرای آن است .به مرور زمان وبا اجرای مکرر حرکات ،ذهن انسان بدن را بهتر درک می کند وآن را توانمندتر ومتعادل تر می سازد .همچنین حرکات پیلاتس عضلات ومفاصلی رامورد هدف قرار می دهد که درفعالیتهای روزانه درگیر هستند مانند :

نشستن ، راه رفتن ، حمل کردن بار ، خم وراست شدن ، تمرینات ورزشی پیلاتس طرز صحیح انجام حرکات روزانه در بدن ثبت می شود پیلاتس حرکات ورزشی را بشکلی آموزش می دهد که مانع ایجاد صدمات ورزشی گردد.

اهداف رشته ورزشی پیلاتس

۱-     پرورش ذهنی سالم وهوشیار

۲- ساختنجسمی سالم ونیرومند

۳-  دست یابی به اندامی بارشد یکدست وهماهنگ

۴- افزایش قدرت واستقامت عضلانی همزمان

۵-  بالا بردن توانایی های بدن در انجام کارهای روزمره

۶تحول در زندگی با هزینه ای ناچیز از طریق کنترولوژی

۷-  اجرای ضربان قلبی یکنواخت واجرای منظم دم وبازدم

محل تمرین پیلاتس:

تمرینات پیلاتس :

تمرینات پیلاتس در فضای معمولی اتاق قابل اجرا می باشد . هر فرد به مساحتی به طول ۲۰/۲ سانتی متر وعرض ۵۰/۱ سانتی متر برای اجرای حرکات نیازمند است تمرینات پیلاتس را می توان در فضای باز و آزاد هم انجام داد .

لباس پیلاتس :

لباس مورد نیاز در تمرینات پیلاتس بهتراست در زمان تمرینات پیلاتس از لباسهای آزاد ونخی وبه شکل بلوز شلوار استفاده کرد .

تمرینات پیلاتس چون باید روان وراحت انجام گیرد لازم است که لباس چسبان نباشد واز الیاف نخی باشد . به دلیل انقباضات شدید عضلانی در حین حرکات پیلاتس لباس آزاد تضادی با این انقباضات ایجاد نکرده وبه عضلات این امکان رامی دهد که درگیری خارجی نداشته باشند .

تمرین کنندگان نیازی به پوشیدن کفش وجوراب نیز ندارند زیرا که باید انگشتان پا وبخش تحتانی (کف پا) نیز آزادانه حرکت کنند.

فضای حرکت انگشتان پا تا مچ پا به دلیل  درگیری زیادی که در حین حرکات شامل این بخشها می شود باید باز وبدون مانع باشد.

زمان تمرینات پیلاتس :

بهتر است تمرینات پیلاتس در جلسات ۴۵ دقیقه ای سه تا چهار بار در هفته اجرا شود ولی به مرور به زمان ودفعات تمرینات اضافه خواهد شد . افراد حرفه ای تر می توانند در مدت زمان کوتاه تری حرکات قدرتی پیلاتس را پشت سر هم وبدون وقفه انجان دهند.

روش تمرینی پیلاتس :

روش تمرینی پیلاتس سیستم منحصر به فردی است که از حرکات کششی وقدرتی تشکیل سده است .این حرکات موجب لیجاد انعطاف وقدرات در عضلات شده وموجب برقراری ارتباط مستقیم بین ذهن واندام می گردد.

هشت اصل واساس پیلاتس :

۱-      تنفس

۲-      مرکزیت

۳-      هماهنگی

۴-      تمرکز

۵-      قدرت اجرایی

۶-      خنثی یازی

۷-      صحیح نگه داشتن اندام

۸-      اجرای روان حرکات

سطوح وطبقه بندی ورزشکاران در رشته پیلاتس :

به منظور رسیدن به ورزیدگی در اجرای حرکات ، دست یافتن به اندامی با رشد یکدست وهماهنگ وذهنی سالم وبی عیب یه گونه ای که بتوانیم به کمک آنها وظایف متعددو گوناگون روزمره خود را به شیوه ای طبیعی وبا شور وشوقی که از درونمان می جوشد انجام بدهیم . ماباید به پرورش هماهنگ مجموعه اعضای بدن همت گماریم وکلیه اندام های بدن را تا حد امکان در شرایط عادی وطبیعی نگه داریم وایجاد هماهنگی کامل بین جسم ،ذهن را با شیوه ای هدفمند به وجود آوریم .

برای رسیدن به این اهداف چهار سطح در نظر گرفته شده است که حرکات در این چهار سطح انچام گرفته .آموزش داده می شود.

سطح چهار بر افراد مبتدی ،سطح سه برای افراد متوسط ،سطح دو برای افراد پیشرفته و سطح یک برای افراد کاملا پیشرفته .

از شرایط شرکت در دوره های مربیگیری پیلاتس داشتن سطح ۱ الزامی است و حداکثر سن متقاضی برای شرکت در دوره مربیگری نباید بیشتر از ۴۸ سال تمام باشد

مسابقات پیلاتس :

مسابقاتی با قوانین ومقررات مخصوص پیلاتس در نظر گرفته شده که در سطوح مختلف قابل اجرا          می باشد:

مسابقه به صورت انفرادی وتیمی ۳ نفره در ۴ رده سنی برگزار می شود .

این مسابقات به شکل نمایشی انفرادی یا گروهی با حرکات اجباری واختیاری در مدت زمان معین اجرا می گردد.

انتخاب زبان



اخبار
اطلاعیه آموزشی [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:56:27)
توسط: Admin

اطلاعیه آموزشی [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:47:58)
توسط: Admin

اطلاعیه آموزشی [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:43:03)
توسط: Admin

اطلاعیه آموزشی [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:39:28)
توسط: Admin

اطلاعیه آموزشی [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:33:33)
توسط: Admin

برگزاری کلاس مربیگری درجه ۳ آمادگی جسمانی بانوان [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:28:17)
توسط: Admin

برگزاری همایش مادران و فرزندان تحت عنوان یک روز شاد با فرزندم با هدف همه باهم برای خانواده ای شاداب تندرست و پایدار با ورزش های خانوادگی [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:21:11)
توسط: Admin

برگزاری سومین کارگاه بادی پامپ در استان مرکزی اسفند 97 [اخبار هیئت]
(يكشنبه 12 اسفند 1397 - 07:41:00)
توسط: Admin

پیوندها


کليه حقوق اين سايت براي هيئت ورزش همگاني استان مرکزي محفوظ و تحت پشتيباني شرکت رایان گستران مرکزی میباشد