اخبار تازه :
 
خوش آمدید
نام کاربری:

کلمه عبور:




به خاطر داشتن

[ ]
[ ]
آمارگیر
بازدید از این صفحه امروز
کل بازدید ها: 1
تعداد نفرات بازدید کننده: 1

بازدید از این صفحه در کل
کل بازدید ها: 8591
تعداد نفرات بازدید کننده: 2715

کل سایت
کل بازدید ها: 161568
تعداد نفرات بازدید کننده: 39802
اخبار در سال 1397
شید سچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829 
 
موضوعات
ورزش صبحگاهی

قوانین و مقررات رشته ورزش صبحگاهی

اهداف

۱-  ایجاد تندرستی و سلامت برای پویایی جامعه

۲-  انجام حرکات ورزشی روزانه و مستمر جهت تناسب اندام

۳-  ایجاد شادابی ونشاط و روح همدلی و صمیمیت

۴-  ایجاد انگیزه در افراد برای داشتن یک زندگی فعال در رده‌های مختلف سنی ( کودکی ، نوجوانی، جوانی، بزرگسالی )

۵-  داشتن جامعه پویا و توانا با افرادی سالم و شاداب

تعریف

ورزش صبحگاهی به مجموعه حرکات و تمرینات ورزشی اطلاق می‌گردد که معمولاً صبح‌ها انجام می‌شود.

این حرکات و تمرینات طوری طراحی گردیده که فرد با توجه به سن و جنس و نوع فیزیک بدنی بتواند آنرا انجام دهد.

ورزش صبحگاهی معمولاً بین نیم‌ساعت تا یک ساعت بطول می‌انجامد و سعی می‌گردد ورزشکاران اول حرکات سبک و کششی را انجام دهند و سپس به حرکات و تمرینات قدرتی و استقامتی بپردازند به صورتی که ضربان قلب به ۱۲۰ بار در دقیقه بالا رود و سپس با آرامی و به حالت اولیه برگشت داده می‌شود.

ورزش صبحگاهی را می‌توان بصورت گروهی در پارکها و اماکن عمومی ورزشگاهها و سالنهای ورزشی ، ‌حیاط مدارس و دانشگاهها انجام داد یا بصورت انفرادی در منازل به آن پرداخت معمولاً در تمرینات ورزش صبحگاهی از موزیک بهره گرفته می‌شود و ورزشکاران سعی می‌نمایند بصورت گروهی حرکات را بشمارند یا شعاری را بیان نمایند.

گروههای سنی

در ورزش صبحگاهی گروههای سنی که نوجوانان و جوانان،‌میانسالان و بزرگسالان را شامل می‌شود تفکیک گردیده  برای هر گروه سنی حرکات ویژه طراحی گردیده و این نکته بسیار مهم است که همه رده‌‌های سنی به یک صورت و با یک سرعت حرکات ورزشی را انجام ندهند.

مربیان ونحوه آموزش و تمرین

مربیان ورزش صبحگای می‌بایست از بین با تجربه‌ترین و آماده‌ترین افراد که دوره‌های ویژه را گذرانده انتخاب گردند.این مربیان باید کاملاً به کار خود تخصص داشته و حرکات ویژه را برای سنین مختلف اجراء نمایند.

زمان ومدت تمرین

تمرینات صبحگاهی معمولاً یک روز در میان و یا همه روزه انجام می‌شود و در هوای سرد باید حتماً از فضاهای سرپوشیده استفاده کرد و لباس مناسب به تن داشت .دوش گرفتن و یا خشک کردن بدن بعد از تمرینات ضروری میباشد و ورزشکاران حتماً باید اینکار را انجام دهند مدت تمرین با توجه به سن ورزشکاران از نیم‌ساعت تا یک ساعت و بصورت مستمر باید انجام شود. (‌همه روزه یا یک روز در میان)

برای انجام تمرینات و حرکات ورزشی سعی شود از الگوها و برنامه‌های مناسب که ویژه سنین مختلف طراحی گردیده استفاده شود- معمولاً در تلویزیون و در صبحها تمرینات ورزش صبحگاهی توسط مربیان متخصص از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود و یا cd و فیلمهای ویژه برای آنهایی که وقت شرکت در گروههای صبحگاهی را ندارند طراحی و در بازار موجود است.

انتخاب زبان



اخبار
اطلاعیه آموزشی [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:56:27)
توسط: Admin

اطلاعیه آموزشی [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:47:58)
توسط: Admin

اطلاعیه آموزشی [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:43:03)
توسط: Admin

اطلاعیه آموزشی [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:39:28)
توسط: Admin

اطلاعیه آموزشی [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:33:33)
توسط: Admin

برگزاری کلاس مربیگری درجه ۳ آمادگی جسمانی بانوان [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:28:17)
توسط: Admin

برگزاری همایش مادران و فرزندان تحت عنوان یک روز شاد با فرزندم با هدف همه باهم برای خانواده ای شاداب تندرست و پایدار با ورزش های خانوادگی [اخبار هیئت]
(چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 08:21:11)
توسط: Admin

برگزاری سومین کارگاه بادی پامپ در استان مرکزی اسفند 97 [اخبار هیئت]
(يكشنبه 12 اسفند 1397 - 07:41:00)
توسط: Admin

پیوندها


کليه حقوق اين سايت براي هيئت ورزش همگاني استان مرکزي محفوظ و تحت پشتيباني شرکت رایان گستران مرکزی میباشد